تشریح جزییات پروژه بزرگراه امام علی (ع) در شهرری
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش شهرنوشت، رفع معارض در پروژه های عمرانی از سخت ترین و زمان بر ترین اقدامات است به طوری که گاهی یک پروژه را سالها به حالت تعلیق در می آورد اما در سالهای اخیر رفع و آزادسازی معارضان برای تسریع در انجام پروژه های ضروری پایتخت به سرعت در حال انجام است.

یکی از پروژه های بزرگی که سالها بر روی زمین مانده بود و هم اکنون در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است بزرگراه 25 کیلومتری امام علی (ع) است که بیشترین معارض را دارد و از 6 منطقه شهری عبور می کند.

با تکمیل این پروژه شهروندان از شمال شرق تهران به جنوبی ترین نقطه آن یعنی حرم مطهر امام (ره) می رسند بدون آنکه در پشت چراغ قرمزی توقف کنند.

بزرگراه امام علی (ع) به عنوان بزرگراه اصلی شمالی _جنوبی در شرق تهران در مطالعات اولیه از بزرگراه ارتش آغاز و با اتصال به بزرگراه آزادگان پایان می یافت اما با تمهیدات انجام شده قرار بر این شده است که این بزرگراه در دو مرحله یکی تا آزاد راه دولت آباد و دیگری تا کمربندی شهرری (شهید آوینی) ادامه یابد.

باتکمیل این بزرگراه ارتباط مستقیمی از شمال شرق تهران تا شهید آوینی و در ادامه با تکمیل بخش جنوبی بزرگراه شهید آوینی تا بزرگراه بهشت زهرا و اتوبان قم فراهم می شود.

عظیم بابایی شهردار منطقه 20 در این خصوص می گوید: 90 درصد معارضین ملکی بزرگراه امام علی(ع) در این منطقه آزاد سازی شده و عملیات عمرانی آن در دو بخش در حال اجراست.

وی با بیان اینکه امتداد بزرگراه امام علی(ع) در این منطقه شامل دو بخش اجرایی است می افزاید: بخش اول آن از بزرگراه دولت آباد تا بزرگراه شهید کریمی و بخش دوم آن از بزرگراه شهید آوینی تا بزرگراه شهید تندگویان(بهشت زهرا) است كه عمليات عمراني آن در حال اجراست.

بابایی تصریح می کند: امتداد بزرگراه امام علی (ع) در منطقه 20 و اتصال به حرم امام خمینی(ره) در قالب طرح حرم تا حرم موجب رونق اقتصادی جنوب شهر تهران می شود که تحول عظیمی را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر دو عامل دقت و سرعت اظهار می کند: با توجه به اینکه بزرگراه امام علی (ع) از مطالبات اصلی مردم شده و از جمله طرح های اولویت دار شهرداری تهران است، تدابیر لازم برای تسریع عملیات عمرانی بخش پایانی اين بزرگراه  در منطقه 20 در نظر گرفته شده است.

بابایی با اشاره به اینکه بزرگراه شهید آوینی نقطه اتصال بخش هاي  در حال احداث پروژه بزرگراه امام علي(ع) در منطقه 20 است ادامه می دهد: بخش اتصال بزرگراه دولت آباد به بزرگراه شهید کریمی با 3.2 کیلومتر مسیر همراه با احداث یک پل روگذر و یک پل غیر همسطح است و بخش اتصال بزرگراه شهید آوینی به بزرگراه شهید تندگویان با طول مسیر 3.8 کیلومتر شامل یک پل غیر همسطح و یک پل روی خط يك مترو تهران است.

شهردار منطقه 20 تسهیل دسترسی شهروندان به حرم مطهر امام خمینی(ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) را از جمله  مهم ترین اهداف بزرگراه امام علی (ع) برمی شمارد و می گوید: با بهره برداری از بزرگراه امام علی (ع) که به عنوان بزرگترین بزرگراه داخل شهری کشور محسوب می شود حجم ترافیک عبوری به داخل شبکه معابر شهری کاهش می یابد و گره ترافیکی شرق منطقه 20 رفع می شود.
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب